Dzień dobry😊
Witam Was serdecznie w ostatni dzień nauki przed weekendem.
Podczas dzisiejszej lekcji:
↘ ↙ ↙
Rośliny zbożowe, czyli zboża dzielimy na:
↘ ↙
zboża ozime zboża jare
Rośliny zbożowe, jak i wszystkie trawy są wiatropylne.
Zapraszam na krótką przerwę, odpocznij chwilę, napij się czegoś i poruszaj się! ;)
Po ćwiczeniach przy muzyce, czas na rozwiązanie zadań matematycznych.
Jak wcześniej wspomniałam dziś zajmiemy się odejmowaniem liczb trzycyfrowych. Zatem zapraszam do obejrzenia filmiku.
Sposobem pisemnym można dodawać jak i odejmować.
W ramach zajęć kreatywnych wejdź na poniższą stronę i poćwicz wybraną przez Ciebie umiejętność matematyczną.
https://www.matzoo.pl/klasa3
Podczas dzisiejszej lekcji:
- poznasz rośliny zbożowe, które uprawiane są w Polsce, oraz ich wykorzystywanie,
- poznasz budowę rośliny zbożowej,
- poćwiczysz odejmowanie liczb trzycyfrowych.
1. Otwórz zeszyt przyrodniczy, zapisz datę i dzisiejszy temat
Temat: Rośliny zbożowe uprawiane w Polsce.
Uwaga! Notatki w zeszycie robisz sobie według własnego pomysłu. Tak, żeby wszystko było dla Ciebie czytelne.
Zapisz notatkę:
Rośliny uprawiane na polu dzielimy na:↘ ↙ ↙
rośliny zbożowe rośliny okopowe rośliny oleiste rośliny włókniste
Rośliny zbożowe, czyli zboża dzielimy na:
↘ ↙
zboża ozime zboża jare
Rośliny zbożowe, jak i wszystkie trawy są wiatropylne.
2. Otwórz podręcznik s. 48 i zapoznaj się z tekstem. Popatrz jak zbudowana jest roślina zbożowa. Z czego się składa?
3. Spójrz na tablice demonstracyjne, które załączyłam poniżej. To rośliny zbożowe uprawiane w Polsce.
Jak już wiesz- każda roślina jest inna. Rośliny te różnią się np. ziarnami, kłosami. Ziarna jednej rośliny są bardziej podłużne, drugiej okrągłe, a inne z przedziałkiem po środku ziarenka.... Pszenica wygląda jak upleciony warkoczyk,a owies przypomina dzwoneczki, zaś jęczmień ma dłuugie wąsy ;) Właśnie po takich szczegółach możemy rozpoznać jaka to roślina zbożowa.
Z każdej rośliny zbożowej powstają produkty, które spożywamy, np. z pszenicy powstaje makaron.
4. Na podstawie poznanych informacji uzupełnij ćw. 1-3, s. 39 - zeszyt ćwiczeń.
Po ćwiczeniach przy muzyce, czas na rozwiązanie zadań matematycznych.
Jak wcześniej wspomniałam dziś zajmiemy się odejmowaniem liczb trzycyfrowych. Zatem zapraszam do obejrzenia filmiku.
Sposobem pisemnym można dodawać jak i odejmować.
5. Otwórz zeszyt do matematyki, zapisz datę i dzisiejszy temat lekcji.
Temat: Odejmowanie liczb trzycyfrowych w zakresie 1000.
- Wykonaj w zeszycie matematycznym obliczenia z zad. 3, s. 43 (podręcznik).
Brawo!
W ramach zajęć kreatywnych wejdź na poniższą stronę i poćwicz wybraną przez Ciebie umiejętność matematyczną.
https://www.matzoo.pl/klasa3
Życzę miłego weekendu, dużo zdrówka. Do poniedziałku!
Pozdrawiam, p. Roksana
Komentarze
Prześlij komentarz