Czwartek, 14.05.2020r. - zadania

Dzień dobry uczniowie😊

W zakładce: Nasze prace udostępniłam wykonane przez Was prace plastyczno - techniczne. Zapraszam do oglądania.

Dziękuję Mateuszowi W. i Filipowi F. za wykonanie laleczki. Brawo! 
Czekam na kolejne pomysły 😊

Mam nadzieję, że jesteście wyspani, po śniadaniu - to zaczynamy !

Podczas dzisiejszych lekcji:
--> poznasz zajęcia ludności zamieszkującej pobrzeża Morza Bałtyckiego;
--> poznasz budowę ryby;
--> zapamiętasz kilka nazw ryb oraz portów rybackich;
--> dowiesz się jakie wartości odżywcze mają ryby.

https://www.gospodarkamorska.pl/Rybolowstwo/raport-gus-o-rybolowstwie:-polskie-kutry-lowia-wiecej-ryb-choc-jest-ich-mniej.html



Edukacja przyrodnicza
Otwórz podręcznik na stronie 14 i przeczytaj tekst: Główne zajęcia ludności zamieszkującej pobrzeża Morza Bałtyckiego.


Przeczytaj!
                                      
Ryby to nazwa zmiennocieplnych kręgowców wodnych oddychających skrzelami, posiadających szczęki i poruszających się za pomocą płetw. 
--> W Polsce występuje około 120 gatunków ryb. 
-->Największą rybą świata jest rekin wielorybi (średnia długość ciała - około 13 metrów, a masa około 14 ton)
--> 11 dzieci, czyli tyle ile ile was jest w klasie. Jeżeli położylibyście się wzdłuż sali, jedno za drugim, to moglibyście wyobrazić sobie tę długość rekina.

➤Na stronie 16 - 17 w podręczniku zapoznaj się z  informacjami o rybołówstwie. Zauważ jakie wartości odżywcze mają ryby.

Popatrz na zewnętrzną budowę ciała ryb. 

➤ Otwórz zeszyt przyrodniczy, zapisz temat: Budowa zewnętrzna ryby.
➤ Narysuj rybę i podpisz jej elementy.
➤Jakie wartości odżywcze mają ryby? Wypisz.
➤ Zapisz nazwy czterech polskich portów rybackich  z podręcznika s. 16.

Edukacja polonistyczna
➤ W zeszycie ćwiczeń s. 12 wykonaj zadanie 1 i 2. 
Rozwiąż rebusy oraz napisz w kolejności alfabetycznej nazwy ryb żyjących w Morzu Bałtyckim, wymienione w podręczniku i w ćwiczeniu 1. 

Edukacja muzyczno-ruchowa
Czas na trochę ćwiczeń, rozruszanie mięśni. 
 


Edukacja matematyczna
➤Teraz dokończ kartę pracy związaną z tabliczkę dzielenia. 
Uzupełnioną kartę prześlij do mnie. 

10:5=   18:2=   60:6=   1:1=     54:9=   35:7=  
32:8=     48:8=    63:7=    80:8=       40:8=

➤ Wykonaj zadanie 1 s. 10 - zeszyt ćwiczeń. Uporządkuj podane kwoty - od największej do najmniejszej, wraz z sylabami - i zapisz je w tabeli, a poznasz nazwy ryb.


Przypominam o czytaniu lektury "O psie, który jeździł koleją". 

Do jutra, pani Roksana

Komentarze