Czwartek, 28.05.2020r.- zadania

Dzień dobry Kochani! 

Edukacja przyrodnicza 
Tematem dzisiejszej lekcji jest:
 Transport samochodowy. 

Człowiek już w najdawniejszych czasach podróżował, pokonywał coraz większe odległości. 

Wyróżniamy 3 rodzaje transportu:
lądowy, czyli wszystkie pojazdy poruszające się po lądzie -  samochody, pociągi;
transport wodny - statki;
transport powietrzny - samoloty.

TRANSPORT DROGOWY

Zalety:  jest szybki, można dowieźć towar najbliżej, jak się da, do odbiorcy.
Wady: spaliny zatruwają środowisko, ciężkie pojazdy niszczą drogi, drogi są zatłoczone, są wypadki.
➤ Otwórz podręcznik s. 34-35 i przeczytaj krótki tekst: Jak zorganizowany jest transport. Popatrz na zdjęcia.

A teraz obejrzyj filmik i zastanów się czemu służą korytarze życia?


➤ Otwórz ćwiczenia cz, 5 s. 26-27 i uzupełnij ćwiczenie 1.


                        Powodzenia!

Edukacja matematyczna 
Dziś trudniejsza lekcja matematyki - rozszerzymy zakres liczbowy do
 10 000  (dziesięciu tysięcy).

 ➤Najpierw bardzo uważnie obejrzyj filmik.
➤ Otwórz zeszyt matematyczny i zapisz 
 Temat: Rozszerzanie zakresu liczbowego do 10 000.
➤ Popatrz na poniższą liczbę.
Żeby ułatwić odczytywanie liczb pięciocyfrowych i większych, w ich zapisie robimy odstęp między grupami jedności i tysięcy.
➤Przepisz do zeszytu notatkę:


Liczbę odczytujemy: siedemset sześćdziesiąt dziewięć tysięcy  dwieście osiemdziesiąt pięć.

➤ Otwórz podręcznik s. 37. Przeczytaj jeszcze raz nazwy rzędów w tabeli dziesiątkowej - zadanie 1. Narysuj  tabelkę w zeszycie i spróbuj zapisać w niej podane liczby według wzoru. 

➤ Wykonaj zadanie 2., s. 37. (P). Rozdziel grupy jedności i tysięcy.
18765  --> 18 765 ( osiemnaście tysięcy siedemset sześćdziesiąt pięć)
17308 -->
93020 -->

➤ Wykonaj zadanie 6 z podręcznika. Podane liczby zapisz cyframi. Zapisz tylko liczby w zeszycie.

Jeżeli dziś dobrze nie zrozumiałeś/aś zadań matematycznych, nie przejmuj się 😉
Jutro będziemy ćwiczyć kolejne zadania z rozszerzenia liczb do 10 000.

Edukacja polonistyczna
Powtórzenie wiadomości o częściach mowy.
Przypominam:
 Czasownik- część mowy oznacza czynności i stany. Odpowiada na pytania: co robi? co się z nim dzieje?
Rzeczownik - część mowy, oznacza ludzi, przedmioty, zwierzęta, zjawiska, rośliny, miejsca. Odpowiada na pytanie: kto? co? 
liczba pojedyncza - jeden
liczba mnoga - dwa i więcej

Pogrupuj w zeszycie rzeczowniki i czasowniki do odpowiedniej liczby.

Kochani, na dziś to wszystko. 

Do jutra!

Komentarze