Dzień dobry Kochani!
Edukacja przyrodnicza
Tematem dzisiejszej lekcji jest:
Transport samochodowy.
Człowiek już w najdawniejszych czasach podróżował, pokonywał coraz większe odległości.
Wyróżniamy 3 rodzaje transportu:
➤lądowy, czyli wszystkie pojazdy poruszające się po lądzie - samochody, pociągi;
➤ transport wodny - statki;
➤ transport powietrzny - samoloty.
TRANSPORT DROGOWY
Zalety: jest szybki, można dowieźć towar najbliżej, jak się da, do odbiorcy.
Wady: spaliny zatruwają środowisko, ciężkie pojazdy niszczą drogi, drogi są zatłoczone, są wypadki.
➤ Otwórz podręcznik s. 34-35 i przeczytaj krótki tekst: Jak zorganizowany jest transport. Popatrz na zdjęcia.
A teraz obejrzyj filmik i zastanów się czemu służą korytarze życia?
➤ Otwórz ćwiczenia cz, 5 s. 26-27 i uzupełnij ćwiczenie 1.
Powodzenia!
Edukacja matematyczna
Dziś trudniejsza lekcja matematyki - rozszerzymy zakres liczbowy do
10 000 (dziesięciu tysięcy).
10 000 (dziesięciu tysięcy).
➤Najpierw bardzo uważnie obejrzyj filmik.
Temat: Rozszerzanie zakresu liczbowego do 10 000.
➤ Popatrz na poniższą liczbę.
Żeby ułatwić odczytywanie liczb pięciocyfrowych i większych, w ich zapisie robimy odstęp między grupami jedności i tysięcy.
➤Przepisz do zeszytu notatkę:
Liczbę odczytujemy: siedemset sześćdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt pięć.
➤ Otwórz podręcznik s. 37. Przeczytaj jeszcze raz nazwy rzędów w tabeli dziesiątkowej - zadanie 1. Narysuj tabelkę w zeszycie i spróbuj zapisać w niej podane liczby według wzoru.
➤ Wykonaj zadanie 2., s. 37. (P). Rozdziel grupy jedności i tysięcy.
18765 --> 18 765 ( osiemnaście tysięcy siedemset sześćdziesiąt pięć)
17308 -->
93020 -->
➤ Wykonaj zadanie 6 z podręcznika. Podane liczby zapisz cyframi. Zapisz tylko liczby w zeszycie.
Jeżeli dziś dobrze nie zrozumiałeś/aś zadań matematycznych, nie przejmuj się 😉
Jutro będziemy ćwiczyć kolejne zadania z rozszerzenia liczb do 10 000.
Jutro będziemy ćwiczyć kolejne zadania z rozszerzenia liczb do 10 000.
Edukacja polonistyczna
Powtórzenie wiadomości o częściach mowy.
Przypominam:
Czasownik- część mowy oznacza czynności i stany. Odpowiada na pytania: co robi? co się z nim dzieje?
Rzeczownik - część mowy, oznacza ludzi, przedmioty, zwierzęta, zjawiska, rośliny, miejsca. Odpowiada na pytanie: kto? co?
liczba pojedyncza - jeden
liczba mnoga - dwa i więcej
Pogrupuj w zeszycie rzeczowniki i czasowniki do odpowiedniej liczby.
Kochani, na dziś to wszystko.
Do jutra!
Komentarze
Prześlij komentarz