Środa, 06.05.2020r. - zadania

Dzień dobry uczniowie!
Przed Wami kolejne wyzwania. 
Na dzisiejsze zajęcia przygotuj sobie: piórnik, podręcznik, zeszyt polonistyczny, zeszyt do matematyki, dużą kartkę kolorową lub białą, flamastry, koło do odrysowania.
Źródło: https://pixabay.com/

Podczas dzisiejszej lekcji 
--> poznasz przykłady zwierząt zagrożonych i ginących w Polsce i na świecie;
--> przypomnisz sobie jednostkę długości - kilometr; 
--> poćwiczysz dodawanie i odejmowanie jednostek.

1. Otwórz podręcznik s. 90-91. 
  • Przeczytaj podane informacje o czerwonej księdze zwierząt oraz o gatunkach zwierząt wymarłych i zagrożonych.
  • Wykonaj w zeszycie polonistycznym ćwiczenie 1, 3. s.91 (podręcznik). Uporządkuj w kolejności alfabetycznej nazwy zwierząt i odczytaj hasło oraz Przeczytaj tekst obok rysunku i ułóż do niego dwa pytania. 
2. Teraz poćwiczysz umiejętności z edukacji matematycznej. Przypomnij sobie, że: 
 1 km = 1000 m = 100 000 cm
Jak zatem obliczyć: 1 km - 96 m?
Trzeba obydwie jednostki miary wyrazić w takich samych jednostkach:
-  1 km to 1000 m, czyli 1000 m-96 m=904 m

- 1 m to 100 cm. 
- 1 cm to 10 mm.
Wykonaj w zeszycie matematycznym zadanie 1,4,5 z podręcznika s. 87.

3. Kochani, dziś zajęcia kreatywne połączyłam z edukacją matematyczną.       Dlatego wykonasz kartę pracy utrwalającą tabliczkę dzielenia (na ocenę).

➤Przygotuj sobie dużą kartkę od bloku, kółko do odrysowania, flamastry. 
➤Odrysuj kółka, narysuj na każdym liczbę oczek od 1 do 10. Nie muszą być one po kolei. 

Następnie przez kilka dni będę zadawała tabliczkę dzielenia. Twoim zadaniem będzie napisać na małym kartoniku działanie i przykleić na kółko z odpowiednim wynikiem. 
Dziś dwa proste działania 20:10= 2 - należy przykleić  na kółku z dwoma oczkami oraz 4:1=4.

Za kilka dni po wszystkich  działaniach wyślesz do mnie zdjęcie karty. 


Na dziś to wszystko.

Mam nadzieję, że podoba Ci się lektura
:
 ''O psie,który jeździł koleją"😉
Źródło: https://pixabay.com/
Pozdrawiam, do jutra.
 Pani Roksana.

Komentarze