Dzień dobry uczniowie!
Przed Wami kolejne wyzwania.
Na dzisiejsze zajęcia przygotuj sobie: piórnik, podręcznik, zeszyt polonistyczny, zeszyt do matematyki, dużą kartkę kolorową lub białą, flamastry, koło do odrysowania.
Źródło: https://pixabay.com/ |
Podczas dzisiejszej lekcji
--> poznasz przykłady zwierząt zagrożonych i ginących w Polsce i na świecie;
--> przypomnisz sobie jednostkę długości - kilometr;
--> poćwiczysz dodawanie i odejmowanie jednostek.
1. Otwórz podręcznik s. 90-91.
- Przeczytaj podane informacje o czerwonej księdze zwierząt oraz o gatunkach zwierząt wymarłych i zagrożonych.
- Wykonaj w zeszycie polonistycznym ćwiczenie 1, 3. s.91 (podręcznik). Uporządkuj w kolejności alfabetycznej nazwy zwierząt i odczytaj hasło oraz Przeczytaj tekst obok rysunku i ułóż do niego dwa pytania.
2. Teraz poćwiczysz umiejętności z edukacji matematycznej. Przypomnij sobie, że:
1 km = 1000 m = 100 000 cm
Jak zatem obliczyć: 1 km - 96 m?
Trzeba obydwie jednostki miary wyrazić w takich samych jednostkach:
- 1 km to 1000 m, czyli 1000 m-96 m=904 m
- 1 m to 100 cm.
- 1 cm to 10 mm.
➤Wykonaj w zeszycie matematycznym zadanie 1,4,5 z podręcznika s. 87.
3. Kochani, dziś zajęcia kreatywne połączyłam z edukacją matematyczną. Dlatego wykonasz kartę pracy utrwalającą tabliczkę dzielenia (na ocenę).
➤Przygotuj sobie dużą kartkę od bloku, kółko do odrysowania, flamastry.
➤Odrysuj kółka, narysuj na każdym liczbę oczek od 1 do 10. Nie muszą być one po kolei.
Następnie przez kilka dni będę zadawała tabliczkę dzielenia. Twoim zadaniem będzie napisać na małym kartoniku działanie i przykleić na kółko z odpowiednim wynikiem.
Dziś dwa proste działania 20:10= 2 - należy przykleić na kółku z dwoma oczkami oraz 4:1=4.
Za kilka dni po wszystkich działaniach wyślesz do mnie zdjęcie karty.
Na dziś to wszystko.
Mam nadzieję, że podoba Ci się lektura:
''O psie,który jeździł koleją"😉
Źródło: https://pixabay.com/ |
Pozdrawiam, do jutra.
Pani Roksana.
Komentarze
Prześlij komentarz