Edukacja matematyczna
Dziś zajmiemy się mnożeniem i dzieleniem w zakresie 10 000.
Zadania wykonaj w zeszycie
➤ Na początku napisz podane zdania. Liczby napisz słownie.
- Długość granic Polski wynosi 3511 km.
- Najwyższy szczyt Polski to Rysy w Tatrach. Ma on 2499 m wysokości.
- Najdłuższa rzeka w Polsce to Wisła. Ma ona 1047 km długości.
Teraz przejdźmy do mnożenia i dzielenia liczb w zakresie 10 000.
- Jak ułatwić sobie obliczanie w pamięci iloczynów?
2*30 = 2*3 dziesiątki to 6 dziesiątek, czyli 60
2*300= 2 *3 setki to 6 setek, czyli 600
2*3 000= 2*3 tysiące to 6 tysięcy, czyli 6 000
- Jak ułatwić sobie obliczanie w pamięci ilorazów?
60:2= 6 dziesiątek: 2 to 3 dziesiątki, czyli 30
600:2= 6 setek: 2 to 3 setki, czyli 300
6 000:2= 6 tysięcy: 2 to 3 tysiące, czyli 3 000
➤Oblicz iloczyny i ilorazy - zadanie 1 i 3 s. 51 (podręcznik). Zapisz w zeszycie matematycznym.
Edukacja polonistyczna
➤Przeczytaj tekst Hulajnoga Grażyny Lech (podręcznik s. 56-57).
- Odpowiedz dorosłemu, jaki był powód, że wieczorem Wojtka coś ugryzło?
- Co zrobił chłopiec, aby naprawić swoje zachowanie? Odpowiedz na to pytanie w zeszycie polonistycznym.
Ćwiczenia związane z utrwaleniem części mowy
⇩
➤ Wykonaj krótkie zadania: 2,3,4 s. 45 - zeszyt ćwiczeń.
- Wczoraj przypomniałam poznane części mowy oraz pytania, na które odpowiadają.
- Aby prawidłowo rozpoznawać część mowy, należy zapamiętać pytania, na które odpowiada dana część mowy.
piękny - jaki? na pytanie jaki? odpowiada przymiotnik
słoń - co? - rzeczownik
Kasia - kto? - rzeczownik
pierwszy - który? - liczebnik
cudnie - jak? - przysłówek
gotuje - co robi? - czasownik
Komentarze
Prześlij komentarz