Edukacja matematyczna
Dzi艣 zajmiemy si臋 mno偶eniem i dzieleniem w zakresie 10 000.
Zadania wykonaj w zeszycie
➤ Na pocz膮tku napisz podane zdania. Liczby napisz s艂ownie.
- D艂ugo艣膰 granic Polski wynosi 3511 km.
- Najwy偶szy szczyt Polski to Rysy w Tatrach. Ma on 2499 m wysoko艣ci.
- Najd艂u偶sza rzeka w Polsce to Wis艂a. Ma ona 1047 km d艂ugo艣ci.
Teraz przejd藕my do mno偶enia i dzielenia liczb w zakresie 10 000.
- Jak u艂atwi膰 sobie obliczanie w pami臋ci iloczyn贸w?
2*30 = 2*3 dziesi膮tki to 6 dziesi膮tek, czyli 60
2*300= 2 *3 setki to 6 setek, czyli 600
2*3 000= 2*3 tysi膮ce to 6 tysi臋cy, czyli 6 000
- Jak u艂atwi膰 sobie obliczanie w pami臋ci iloraz贸w?
60:2= 6 dziesi膮tek: 2 to 3 dziesi膮tki, czyli 30
600:2= 6 setek: 2 to 3 setki, czyli 300
6 000:2= 6 tysi臋cy: 2 to 3 tysi膮ce, czyli 3 000
➤Oblicz iloczyny i ilorazy - zadanie 1 i 3 s. 51 (podr臋cznik). Zapisz w zeszycie matematycznym.
Edukacja polonistyczna
➤Przeczytaj tekst Hulajnoga Gra偶yny Lech (podr臋cznik s. 56-57).
- Odpowiedz doros艂emu, jaki by艂 pow贸d, 偶e wieczorem Wojtka co艣 ugryz艂o?
- Co zrobi艂 ch艂opiec, aby naprawi膰 swoje zachowanie? Odpowiedz na to pytanie w zeszycie polonistycznym.
膯wiczenia zwi膮zane z utrwaleniem cz臋艣ci mowy
⇩
➤ Wykonaj kr贸tkie zadania: 2,3,4 s. 45 - zeszyt 膰wicze艅.
- Wczoraj przypomnia艂am poznane cz臋艣ci mowy oraz pytania, na kt贸re odpowiadaj膮.
- Aby prawid艂owo rozpoznawa膰 cz臋艣膰 mowy, nale偶y zapami臋ta膰 pytania, na kt贸re odpowiada dana cz臋艣膰 mowy.
pi臋kny - jaki? na pytanie jaki? odpowiada przymiotnik
s艂o艅 - co? - rzeczownik
Kasia - kto? - rzeczownik
pierwszy - kt贸ry? - liczebnik
cudnie - jak? - przys艂贸wek
gotuje - co robi? - czasownik
Komentarze
Prze艣lij komentarz